Τρίτη, 13 Δεκεμβρίου 2016

ΥΠ. ΥΓΕΙΑΣ : ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΑΝΤΙ ΕΠΑΝΟΡΘΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΜΟΝΙΜΩΝ ΕΠΙΜΕΛΗΤΩΝ


ΥΠ. ΥΓΕΙΑΣ : ΟΜΟΛΟΓΙΑ  ΑΝΤΙ  ΕΠΑΝΟΡΘΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΜΟΝΙΜΩΝ ΕΠΙΜΕΛΗΤΩΝ

Δήλωση από Πάνο Παπανικολάου, ΓΓ της ΟΕΝΓΕ, εκπρόσωπο του Ενωτικού Κινήματος για την Ανατροπή (Α.Ρ.Σ.Ι. – Νυστέρι – ΡΕΙ – Νέοι ανεξάρτητοι Γιατροί – Ανεξάρτητοι Ειδικοί και Ειδικευόμενοι)
Αθήνα,   13/12/2016

Έχουμε δημόσια καταγγείλει πως η κωλυσιεργία στις διαδικασίες πρόσληψης  μόνιμων Επιμελητών ΕΣΥ δημιουργείται ΣΚΟΠΙΜΑ από την ίδια την πολιτεία :
1)      Όσον αφορά την περίοδο 2011 – 2015, που οι γιατροί με βαθμό Επιμελητή Α ήταν πολύ λίγοι , οι εκάστοτε κυβερνήσεις  της σημερινής συμπεριλαμβανόμενης ΣΚΟΠΙΜΑ δεν άλλαζαν την διάταξη του ν. 3754/2009 περί εισηγητών που προέβλεπε πως οι εισηγητές στα συμβούλια πρόσληψης Επιμελητών Β θα έπρεπε υποχρεωτικά και μόνο να έχουν βαθμό Επιμελητή Α. Στους κ.κ. Λοβέρδο, Λυκουρέντζο, Γεωργιάδη, Βορίδη και Ξανθό (ο οποίος ήταν Αναπληρωτής Υπουργός από τον Ιανουάριο 2015 και Υπουργός από τον Σεπτέμβριο 2015)  διαδοχικά είχε κατατεθεί το αίτημα αλλαγής της διάταξης ώστε να προβλέπεται οι εισηγητές να έχουν βαθμό Επιμελητή Α ή Διευθυντή. Δεν υπήρξε ανταπόκριση, και η πολιτεία δικαιολογούσε το «πάγωμα» των προσλήψεων  με το πρόσχημα πως δεν βρίσκονται εισηγητές αφού οι γιατροί με βαθμό Επιμελητή Α ήταν πολύ λίγοι.
2)      Τον Φεβρουάριο 2016 με τον ν. 4368 η επίμαχη διάταξη επιτέλους άλλαξε. Όμως ως εκ θαύματος αντί να αναγραφεί πως οι εισηγητές θα έχουν βαθμό «Επιμελητή Α ή Διευθυντή» όπως ήταν η σχετική δέσμευση εκ μέρους της πολιτικής ηγεσίας, αναγράφτηκε στον νέον νόμο «Διευθυντή» σκέτο.  Ο κ. Ξανθός εξ αρχής μίλησε περί «λάθους, το οποίο θα διορθωθεί». Αντί διόρθωσης όμως, οι υπηρεσίες του Υπουργείου τον Απρίλιο 2016 απέστειλαν εγκύκλιο στα νοσοκομεία και στις  ΥΠΕ όλης της χώρας (12-4-2016 ΑΔΑ : 61ΡΩ465ΦΥΟ-ΦΗΦ) με την οποία ΑΚΥΡΩΘΗΚΑΝ όλες οι μέχρι τότε υποβληθείσες εισηγήσεις για προκηρύξεις προσλήψεων οι οποίες υποτίθεται πως είχαν «ξεπαγώσει», με το πρόσχημα πως οι εισηγητές είχαν βαθμό Επιμελητή Α (όπως όριζε η νομοθεσία πριν τον ν. 4368). Άρα το ίδιο το υπουργείο εφάρμοσε τον νόμο … ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ (!) για να ΑΚΥΡΩΣΕΙ εισηγήσεις και να στείλει την διαδικασία για αυτές τις θέσεις «φτου κι από την αρχή». Αυτά είχαν καταγγελθεί τότε δημόσια από εμάς (http://arsigr.blogspot.gr/2016/06/blog-post_19.html) και το θέμα είχε τεθεί σε επίσημη συνάντηση της πολιτικής ηγεσίας με την ΟΕΝΓΕ στις 6/7/16. Τότε ο κ. Υπουργός για μια ακόμα φορά είχε δεσμευθεί για «διόρθωση» του νόμου, πράγμα που φυσικά ΔΕΝ έχει γίνει ως και σήμερα.
3)      Μετά τον Φεβρουάριο 2016 όλες οι αρμόδιες υπηρεσίες ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΛΑΒΕΙ ΚΑΙ ΗΔΗ ΕΦΑΡΜΟΣΕΙ την παραπάνω εγκύκλιο όφειλαν να γνωρίζουν το περιεχόμενό της. Όμως, πάλι ως εκ θαύματος, έγινε νέο… «ΛΑΘΟΣ». Αυτήν την φορά σε πολλές προκηρύξεις για θέσεις Επιμελητών Β που έγιναν ΜΕΤΑ τον νόμο, ορίστηκαν ΜΕΤΑ την εγκύκλιο ως εισηγητές γιατροί με θέση Συντονιστή Διευθυντή. Οι ΙΔΙΕΣ υπηρεσίες που τους όρισαν ήλθαν λοιπόν εκ των υστέρων να ερμηνεύσουν τον νόμο και την εγκύκλιο με δικό τους τρόπο λέγοντας  πως οι Συντονιστές Διευθυντές (που οι ΙΔΙΟΙ αυτοί αρμόδιοι είχαν ορίσει ως εισηγητές) ΔΕΝ είναι «Διευθυντές» άρα και στις περιπτώσεις αυτές οι εισηγήσεις πρέπει μνα ακυρωθούν και να βρεθούν νέοι εισηγητές «φτου κι από την αρχή» (όπως αναλυτικά καταγγείλαμε προχθές 11/12/16 http://arsigr.blogspot.gr/2016/12/blog-post.html)
4)      Χθες 12/12/16 ο υπουργός Υγείας κ. Ξανθός (ως απάντηση υποτίθεται στις παραπάνω καταγγελίες) από την μία «επιτίθεται» σε όσους τολμούν να μιλούν περί σκοπιμότητας, και από την άλλη επιβεβαιώνει ΜΕΓΑΛΟΠΡΕΠΩΣ αυτήν την σκοπιμότητα : ΕΠΙΣΗΜΟΠΟΙΕΙ την ερμηνεία της εγκυκλίου που κάνουν οι υπηρεσίες («ο Συντονιστής Διευθυντής δεν είναι Διευθυντής») και δίνει εντολή να ΑΚΥΡΩΘΟΥΝ οι αντίστοιχες εισηγήσεις και να αρχίσουν ΕΞ ΑΡΧΗΣ οι διαδικασίες .
Ακόμα κι αν στέκει αυτή η ερμηνεία (που ΔΕΝ στέκει) αρκούσε μια απλή νομοθετική ρύθμιση – τροπολογία που θα έλεγε πως «εισηγητές για πρόσληψη Επιμελητών Β ορίζονται Επιμελητές Α ή Διευθυντές ή Συντονιστές Διευθυντές εκ των υπηρετούντων μόνιμων γιατρών του ΕΣΥ» οπότε δεν θα υπήρχε ΚΑΝΕΝΑ πρόβλημα ΟΥΤΕ με τις εισηγήσεις για προκηρύξεις πριν τον 2/2016, ΟΥΤΕ για προκηρύξεις μετά τον 2/2016.

Συμπερασματικά : η ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑ για την καθυστέρηση των προσλήψεων μόνιμων Επιμελητών (τις οποίες η ίδια η πολιτεία εξαγγέλλει με τυμπανοκρουσίες) ΣΕ ΟΛΟ ΤΗΣ ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ, και ΑΛΛΑ ΛΟΓΙΑ ΝΑ ΑΓΑΠΙΟΜΑΣΤΕ. Και από την άλλη η επιμονή της κάλυψης κάποιων λίγων κενών με απαράδεκτες ελαστικές εργασιακές σχέσεις προσωρινότητας και ομηρίας (συμβάσεις μέσω ΚΕΕΛΠΝΟ, 12μηνες θητείες  Επικουρικών) και ΟΧΙ με προσλήψεις σε μόνιμες οργανικές θέσεις.
Ο κόσμος το έχει τούμπανο πως το ασφυκτικό πλαίσιο υποταγής των μνημονιακών κυβερνήσεων στις εντολές ΕΕ και ΔΝΤ δεν επιτρέπει τις προσλήψεις υγειονομικού προσωπικού σε μόνιμες θέσεις. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας όμως το έχει ακόμα κρυφό καμάρι και επιμένει να στρουθοκαμηλίζει προπαγανδιστικά χωρίς πλέον να γίνεται από κανέναν πιστευτή.